reklama

Všetko z Kováčovej

Je trištvrte na osem. Ešte sa naraňajkujem, ale okolo mňa už upratuje sanitárka, lebo o pol deviatej začína vizita.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Do izby príchádza Jarka, aby skontrolovala, ako som na tom a hovorí mi, aby som bol trochu rýchlejší, lebo upratovačka ešte musí umyť podlahu. Jarku mám rád, minule, keď som tu bol, chodili sme spolu na procedúry. Ona vtedy mala problém s chrbátom a ambulantne sem chodila na liečenie. Skoro pri každom pobyte, keď som tu, lieči sa so mnou niekto z personálu. Aj ich zaťaží táto práca.

Ale vráťme sa k Jarke. Ja som ju spoznal ako sanitárku, ale teraz už je sestričkou. Sme rovesníci, azda aj preto si dobre rozumieme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Raňajky prinesú o štvrť na osem, ale dnes je iba Miro v službe a tak som sa dostal do vozíka niekedy pred pol ôsmou. Začínal som jesť ihneď, ale to mi aj doma trvá skoro hodinu...

Zjedol som rožok a ostatné nechávam na stole, veď aj preto sem rád chodím, že tu vždy schudnem pár kíl:).
Idem von na chodbu, upratovačka umýva susednú izbu. Zatiaľ idem k pultu pre lieky, tam Zuzka rozdáva lieky. Niekedy mi donesú lieky do izby, ale teraz sú sestričky zaneprázdnené. Zuzka meria tlak, musím čakať, jedno rozdávanie liekov, jedno meranie tlaku...čakám tu, ako heroinista na dávku a sestrička je dílerka.

O ôsmej by som mal mať procedúru, ale dnes ju vynechám kvôli vizite a pravdepodobne ani na deviatu nestihnem. Tak, dnes budem mať iba tri procedúry, najbližšiu o desiatej. Dnes nejdem ani k logopedičke, hoci tam chodím rád, logopedička je príjemné dievča. Hneď na prvom stretnutí mi ponúkla možnosť, že môžem použiť jej internet, čo ja samozrejme nerobím, ale aj tak, bol to pekné gesto od jej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Každý víkend je tu veľmi dlhý, lebo nemáš žiadny program a tak sa len nudíš. Ešteže máš návštevy, ale tých pár hodín rýchlo ubehne. Preto, keď niekto môže, na víkend ide domov. Cez týždeň je to inak, máš procedúry, cvičíš, unavuješ sa a ani si to nevšimneš a deň máš už za sebou...

Pani doktorka príde na oddelenie, doteraz bola na predvizitnom na prvom poschodí, kde chodí každý nový pacient v prvý pondelok pobytu a tam sa rozhodnú, že koľko týždňov tu budeme. Pravda, ak neporušíme domáci poriadok a nepošlú nás ihneď domov. Opilosť je v prvom rade dôvod na to, ak to teda zbadajú...

Pani doktorka Nabielková vie aj po maďarsky a tak aj ona prečítala moju prvú poviedku, ktorú mi uverejnil literárny časopis IRODALMI SZEMLE. Bolo to pred ôsmymi rokmi a potom sme aj spolu debatovali a ona ma pochválila, že používam dobré odborné výrazy... Venoval som jej aj jednu knihu z môjho románu, čo mi vyšiel, ale nemyslím, že ho tak ľahko dokázala prečítať, lebo ešte každý môj slovenský priateľ, ktorý vie len tak-tak po maďarsky a skúsil ho prečítať, nedokázal to, lebo vraj mám veľmi literárnu maďarčinu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vraciam sa, tí ktorí bývajú v susedných izbách, sedia na chodbe pred izbami a čakajú, kým sa usuší. Tí, ktorí mali o pol ôsmej procedúry, teraz sa vracajú na oddelenie a pritom neprestajne kecajú. Niektorí sa ešte aj teraz mordujú, iní zase žartujú. Starý ujo vylial mlieko ako vyberal z chladničky a upratovačka to ešte nestihla umyť, sestričky to opatrne prešľapnú, ale vozikom sa to nedá. Pamätám si, ešte na začiatku keď som tu bol, iný ujo nechal otvorenú nádobu z ktorej sa čerpá čaj a ten vytiekol na chodbu. Bol večer a aj vtedy mal Miro službu, tak on to musel utrieť a pritom strašne nadával...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vpredu už začínala vizita, tak aj my musíme ísť do izby a zaparkovať pri posteli. Na posteli už máme kartotéku a rehabilitačnú kartu, na ktorej je napísané, aké procedúry máme a ako pravidelne chodíme na procedúry.

...

- Dobrý deň!

Do izby vstúpi vždy prvý pán primár-riaditeľ Malý a po ňom ďalší, ktorí sa zúčastňujú na vizite. Ako prvým sa zaoberajú so mnou, lebo vedia, že ja sa nikdy nesťažujem a tak rýchlo skončíme. Aj logopedička je tu a ona referuje primárovi, že aký ďalší zákrok by bol pre mňa vhodný.

Teraz je na rade ujo, môj spolubývajúci a sťažuje si, že nevie chodiť a myslí si, že aj jeho stav sa zhoršil odkedy je tu, lebo už aj barly mu zobrali. Pani doktorka mu musí vysvetliť, že vo vlastnom záujme mu zakázali chodiť, lebo spôsobom akým dovtedy chodil, môže ešte viac uškodiť sám sebe. Musia ho teda naučiť správne chodiť.

Vizita sa skončila, ako posledná vyšla staničná. O niekoľko minút sa objaví Jarka, vloží moju kartu do obálky a zavesí ju na vozík, môžem ísť. Keď vyjdem z izby, vizita vtedy postúpi do posledných izieb.

Zsolt Sztakó

Zsolt Sztakó

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Zsolt Sztakó, a že kto som? Dobrá otázka. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu