reklama

Všetko z Kováčovej

Presne o 15: 30 v kinosále začína diafilmová prednáška o horolezeckej expedícii, ktorá smerovala do Himalájí a mala vytýčené ciele, aby si podmanila niekoľko štítov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 

Prednášku viedol jeden muž, medzi štyridsiatkou a päťdesiatkou. Bolo na ňom vidieť, že aj on je trochu zmätený, dovtedy asi nemal také publikum, ktoré tvorili najmä vozíčkári a takí ľudia, ktorí ledva chodili. On tu bude predvázať, ako dobili najväčší vrchol na planéte a pre nás je snom aj zliezť na schod. Je to absurdné, ale jeden filozof hovoril, že keď máš otvoreného ducha a si ochotný prijať svet, tak už ani nie je dôležité, kde fyzicky si, sedíš doma v izbe, alebo sa túlaš vo svete, lebo svet môže prísť k tebe, ale ty nemôžeš ísť ku svetu!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bol to Marcelov nápad, aby sme prišli na prednášku. Aj on je horolezec a jeho nešťastie sa tiež stalo v horách. Boli na výlete a už sa vrcali domov, keď spadol zo skaly. Už viac ako štyri mesiace bol v Kováčovej, keď som ja prišiel do ústavu.

Od prvého dňa mi bol sympatický, s takou samozrejmosťou sme sa stali kamarátmi, že ani neviem, ako to všetko začalo.

Jarka tiež sedela na vozíku a s Marcelom boli zaľúbenci a ako som si všimol, bola to veľká láska. Niekedy som mal ten nepríjemný pocit, že jednoducho zavadziam, len mi to nechcú povedať, tak vtedy som odišiel.

Jarka mala autonehodu, vypadla z auta, keď havarovali. Študovala management a akurát vtedy mala odovzdávanie diplomu, keď sme boli v Kováčovej. Tak, raz cez víkend odišla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prišiel som neskôr, v sále už bolo niekoľko ľudí a počúvali muža, ktorý rozprával o expedícii, o ľuďoch s ktorými sa stretol a to všetko ilustroval so zábermi, na ktorých boli ľudia s mongolskými črtami.

Marcel a Jarka sedeli vpredu pri stole, na ktorom bol stroj, ktorým muž premietal zábery. Ja som zaparkoval trochu ďalej pri okne, ktoré bolo zatemnené. Odtiaľto som perfektne videl zábery a počul som komentáre.

Ľudia v sále sa neustále striedali, niektorí boli tu iba pár minút a potom odišli, iní zase prišli. Len my sme zostali do konca.

Muž teraz rozpráva o tom, ako nocovali v jednej rodine, aby sa ráno vybrali dobiť štít. Potom sa po troch dňoch vrátili, lebo meteorológovia hlásili, že počasie sa bude kaziť. Štít by možno ešte aj dobili, ale vrátiť sa by už nemali dosť síl.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto považujem ja za profesionalizmus, dopredu naplánovať nielen to, ako dosiahnuť cieľ, ale aj cestu naspäť. Lebo aj vrátiť sa musíme! Koľkí sme tak, že horlivo skočíme do niečoho a nemáme cestu naspäť, hoci...hoci vrátiť sa je také dôležité ako odísť!

Zsolt Sztakó

Zsolt Sztakó

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Zsolt Sztakó, a že kto som? Dobrá otázka. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu